Day Ten!

Goodkväll! Idag har de varit en fin dag! Började dagen med att åka till Maria och barnen. Jag skulle vara barnvakt medans Maria vari skolan. :) Jag och barnen hade en jättemysig morgon. 
Efter lite lunch så skulle Elvira få sova lite middag. Men det var svårt för henne att komma till ro även fast hon var så trött att hon blundade hela tiden. Hon ville bara att jag skulle bära henne och vara uppe med henne i rummet. Så fort jag ens tänkte tanken på att gå ut ur rummet så blev hon ledsen. Jag lyfte upp henne, hade en filt runt henne och hon somnade nästan med huvudet på min axel..Moster gos. Efter detta lyckades hon somna i sin säng. Men helt plötsligt så vaknade hon med ett gallskrik, och det verkade som att hon hade ont i sin arm. Så då fick hon hänga med ner och titta lite på barnprogram med mig och Filippa. 

Filippa var också trött, så hon låg under min arm och myste tills hon somnade och Elivra låg i mitt knä och myste till lite barnprogram.
 
Gissa vem som var en nöjd moster när båda barnen är tätt intill mig och sover? Alltså..<3
 
 
Mitt under detta mys så gick strömmen. Det gick ingen nöd på varken mig eller barnen, men visst är de lite tråkigt utan ström. 
Men sedan kom Maria hem , och hon skulle ringa och felanmäla hos eon. Det räckte med att hon slog numret så kom strömmen tillbaka...Jäfla Power-kvinna! 
 
Efter detta gjorde vi oss i ordning och åkte till flickornas dagis. Det nalkades lucia, och åh så fint det var. Det var så himla fint uppstyrt allting. Samtliga inblanade hade gjort ett fantastiskt jobb och alla barnen såg så himla nöjda ut.  Så de blir ett fint minne att titta tillbaka till. :) 
 
 
Allmänt | |
Upp